Tot començà amb l'objectiu d'aquest espai conjunt,
per descobrir una nova eina educativa que es troba en constant expansió i que,
a un ritme vertiginós ha passat a ser un dels motors de la nostra vida
quotidiana.
No hi ha dubte que l'educació és l'eina més
poderosa per canviar el món, però hem de ser conscients que aquest es troba en
un canvi continu determinat per les noves tecnologies. Per això, és primordial
adaptar-nos i aprendre a utilitzar tots els recursos disponibles si volem una
educació activa i en progrés.
En aquest sentit, cal destacar que aquelles
persones que no es troben familiaritzades amb les eines social media, es
troben condicionades de cara a la seva percepció positiva cap al seu ús. Fet
que pot provocar certa desmotivació.
Partint de la nostra experiència és cert que Twitter ens ha aportat una nova manera
de participació i aprenentatge actiu d’una forma més còmoda, senzilla i d’acció
a temps real. Aquest fet pot arribar a provocar cert col·lapse d’informació
fent que es dificulti en cert grau seguir la línia de debat (Tur i Marín,
2015).
Per a
nosaltres, Twitter ha suposat una
gran font d’informació fiable i la eina Blogger
una manera de plasmar la reflexió i crítica de tots els coneixements
consultats.
Tal i
com demostra Camacho i Guilana (2011) en el seu estudi, podem reafirmar que
mitjançant aquestes eines es fa una reflexió del propi procés d’aprenentatge i
ens ajuda a prendre consciència de carències i necessitats del mateix.
Tot
aquest procés d’absorció d’informació i la seva respectiva reflexió es veu
reflectit en el nostre PLE. No som conscients de totes les eines que fem servir
i com les emprem. És per això que el PLE ens ajuda a prendre consciència del
nostre aprenentatge autoregulat.
L’actualitat
es caracteritza per la presència de les tecnologies, i pel que fa al món
educatiu, no podem obviar la seva aplicació. Els nostres alumnes ja es troben
immersos dins aquest món, però sense eines per a treure tot el profit que es
pot aconseguir. La nostra feina és ensenyar-lis competències i hàbits que els
impliqui en el procés multialfabetitzador, per fer un bon ús.
El
nostre rol com a docent no es centra únicament en l’alumnat, sinó que ha de
servir per implicar a tota la comunitat educativa, als que ja hi són i als que
hi vendran (Carpenter, Tur i Marín, 2016).
Com es pot
comprovar, hem parlat dels grans beneficis que ens aporten les eines Twitter i
Blogger, deixant de banda Instagram. Per a nosaltres no ha estat una eina que
hagi contribuït al nostre aprenentatge, en el sentit d’adquirir nous
coneixements, o fomentar l’esperit crític ja que només l’hem fet servir per a
compartir fotografies, amb la finalitat d’integrar-les al blog. Instagram ha
suposat una manera simple de compartir instants sense cap expectativa de rebre
feedback.
Per
concloure, destacar que ha estat una experiència molt profitosa, interessant i
que ens ha dotat d’una sèrie de recursos i eines que no coneixíem i que ens seran
d’utilitat tan com alumnes com de cara a la futura docència.
Carpenter, J.P., Tur, G., & Marín, V.I. (2016). What do U.S. and Spanish Pre-service Teachers Think about Educational and Professional use of Twitter? A Comparative Study. Teaching and Teacher Education, 60, 131-143. https://doi.org/10.1016/j.tate.2016.08.011
Camacho, M. & Guilana, S. (2011). From personal to social: digital environments that work. In:
Digital Education Review, 20, 24-35. Retreived from: http://revistes.ub.edu/index.php/der/article/view/11309
REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES:
Tur, G., & Marín, V.I. (2015). Enhancing Learning with the Social Media: Student Teachers’ Perceptions on Twitter in a Debate Activity. New Approaches in Educational Research, 4(1), 46-53. https://doi.org/10.7821/naer.2015.1.102
Carpenter, J.P., Tur, G., & Marín, V.I. (2016). What do U.S. and Spanish Pre-service Teachers Think about Educational and Professional use of Twitter? A Comparative Study. Teaching and Teacher Education, 60, 131-143. https://doi.org/10.1016/j.tate.2016.08.011
Camacho, M. & Guilana, S. (2011). From personal to social: digital environments that work. In:
Digital Education Review, 20, 24-35. Retreived from: http://revistes.ub.edu/index.php/der/article/view/11309
No hay comentarios:
Publicar un comentario