sábado, 26 de noviembre de 2016

La millor combinació entre vocació i professió

Nosaltres formem part de la generació del 92 on l’educació es caracteritzava amb el model propedèutic. Som fruit de les classes magistrals, la memorització de continguts i l’avaluació quantitativa. Sabem que una de les formes d’aprendre és mitjançant el modelatge. Per això, aquesta perspectiva condicionava la nostra visió de la docència com a futures professores a l’inici del màster.

L’eix principal de l’educació és la societat en constant canvi. L’educació individual i competitiva basada en l’adquisició dels continguts, ha quedat endarrerida deixant pas a la innovació metodològica juntament amb valor com la tolerància, la responsabilitat, la justícia, el respecte, l’adaptabilitat, etc. Els valors d’ahir, d’avui i de sempre.
Aquest canvi, i la intensa i necessària renovació pedagògica fa que el paper del món educatiu no sigui només formar, sinó més bé, educar persones competents per a la vida.

Per aconseguir l’objectiu, hem de ser conscients de que les noves tecnologies es troben adherides al nostre dia a dia i per tant, no podem obviar la seva importància dins l’aprenentatge.

Des del primer moment, ens va impactar la visió del currículum, el qual teníem com a referent i base de la docència. Un recurs aplicable per a qualsevol alumne, dins qualsevol aula, sense respectar les diferències i necessitats individuals. Però cada passa endavant que hem donat, hem vist que no és tant una barrera, sinó una errada de concepció. Hem d’aprendre a aplicar totes les parts del currículum, no únicament els continguts.

A què ens referim amb aprendre a aplicar? Aquesta és la part més difícil i més atractiva de la docència. És on cada un es defineix com a professional dins l’educació. Ens hem adonat que hem de ser actives, arriscades i adaptables davant els canvis. Això vol dir, saber i el més important, voler aplicar noves metodologies, fomentar l’ús responsable de les TIC, ser conscients de que treballem amb personetes, cada una amb les seves qualitats i fer-los protagonistes del seu aprenentatge.

Per tant, per arribar a aquest punt, entra en joc la nostra formació. Mitjançant l’experiència que ens dóna el màster, hem començat a definir quin tipus de professores volem ser. Estem marcant els camins que ens agradaria seguir, els nostres objectius i la millor combinació entre vocació i professió.



Una foto publicada por marianalempf (@marianalempf) el

A mode de resum, ens agradaria destacar la gran tasca d'uns companys del màster del curs 2013 - 2014 on respresenten molt bé la nova visió de l'educació a partir dels coneixements que ens dóna el màster on compartim la mateixa opinió.






Per acabar, aquest és el nostre artefacte final de l'assignatura i de com és la nostra visió de l'educació. I per tant, quin tipus de professores volem ser.



1 comentario:

  1. Estic d'acord amb tot! No sé com ens anirà ara que hem de començar una etapa nova dins un context ben diferent al que ens vàrem trobar fa uns anyets... Aquest "costat obscur" serà completament nou, ja que ens haurem d'integrar en una educació que poc té a veure amb la que ens vàrem trobar. Estic segur que ho farem molt bé! Gràcies!

    ResponderEliminar